آخرین اخبار

آرامش در بازار ارز/ ایران از امارات و ترکیه عقب افتاد/ ارمنستان و آذربایجان درگیر شدند

اقتصادنیوز: بازار امروز را در حالی به پایان رسانده است که قیمت ها ثبات را در پیش گرفتند و تغییری را تجربه نکردند. همچنین قیمت درهم امارات در ۱۶۰۵۷ تومان ماندگار شد.

اشتراک گذاری
28 خرداد 1403
کد مطلب : 13768

به گزارش اقتصادنیوز، «درگیری نظامی در نخجوان»، عبارتی که امروز بار دیگر نام جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به سر خط اخبار رسانه های جهان رساند و آتش زیر خاکستر اختلاف این دو کشور را روشن کرد. بنابر بیانیه وزارت دفاع آذربایجان، یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان از مواضع مستقر در مسیر شهرک بردزرونی منطقه گغارکونیک، مواضع ارتش آذربایجان را در مسیر شهرک شادا ناحیه شهبوز جمهوری خودمختار نخجوان هدف قرار دادند.

به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان، اقدامات در خور در این راستا توسط یگان‌های ارتش ‌انجام شده است. البته ارمنستان هنوز به این بیانیه واکنش رسمی نشان نداده است اما کارشناسان حوزه سیاست بین الملل معتقدند درگیری های نظامی از این دست در صورت عدم تداوم نقش چندانی در تقابل دوباره آتش میان باکو و ایروان ندارد. پیش بینی که باید دید تا چه اندازه در روزهای آینده درست از آب در خواهد آمد. اما این حادثه بر روند قیمت ارز این دو کشور اثرگذار بوده است؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

نرخ امروز منات آذربایجان امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

عصر روز چهارشنبه معاملات بازار ارز تهران در حالی سپری شد و به پایان رسید که قیمت منات آذربایجان ثبات قیمت را تجربه کرد و، ۳۴۶۷۰ تومان مبادله شد.

قیمت درام ارمنستان امروز

ثبات حاکم بر بازار ارز تهران بر درام هم اثر گذاشت و واحد پول رسمی کشور ارمنستان پس از تجربه کاهش قیمت در دو روز اخیر، به مانند روز گذشته ۱۵۲ تومان خرید و فروش شد.

امروز همچنین خبری دیگر درباره ارمنستان در کانون توجه معامله گران قرار گرفت و آن هم دیدار دبیر شورای امنیت این کشور با مشاور امنیت ملی آمریکا و گفت‌وگو درباره همکاری‌های دوجانبه بود. 

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که گریگوریان در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در ۱۶ ژوئن(۲۷ خرداد) طی سفری کاری به سوئیس با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کردم. ما درباره همکاری امنیتی ارمنی-آمریکایی صحبت کردیم و به کمک آمریکا به ارتقای توانمندی‌های دفاعی، امنیتی و مقاومت ارمنستان اشاره کردیم.

آخرین نرخ درهم امارات

بازار ارز تهران در حالی عصر امروز شاهد پایان معاملات بود که قیمت درهم امارات همچون روز گذشته ۱۶۰۵۷ تومان دست به دست شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز در بازار ارز تهران قیمت لیر ترکیه هم ثبات را نسبت به روز گذشته تجربه کرد. هر لیر در حالی امروز را به پایان رساند که ۱۸۰۰ تومان نرخ گذاری و معامله شد.

حضور دو کشور امارات و ترکیه در جمع پردرآمدترین کشورهای جهان در حوزه گردشگری هم سوژه جالب توجه کاربران بود. امارات ۵۲ و ترکیه ۴۹.۵ میلیارد دلار در طی یکسال از توریست درآمد داشته‌اند.

ترکیه همچنین امروز مذاکرات خود با سوریه را با وساطت روسیه از سر گرفت،‌ خبر مهمی که می تواند در سرنوشت منطقه اثرگذار باشد. 

نشریه آیدینلیک ترکیه در گزارشی با اشاره به آغاز تماس ها بین دمشق و آنکارا با وساطت روسیه نوشت: پس از یک وقفه در گفتگوها بین ترکیه و دولت سوریه، این مذاکرات مجدداً از سر گرفته شده است. مقاماتی از ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه و سوریه هفته گذشته در پایگاه حمیمیم در لاذقیه که تحت کنترل روسیه است با یکدیگر دیدار کرده اند.

قیمت دینار عراق در بازار

قیمت دینار عراق در جریان مبادلات ارزی معامله گران، بر روند ثابت چند روز اخیر پافشاری کرد و بدون افزایش یا کاهش ارزش نسبت به روز گذشته، ۴۵ تومان قیمت گذاری شد.

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان پایان فعالیت امروز بازار همچون سایر ارزهای مرور شده تغییری را تجربه نکرد و ۱۵۳۷۴۰ تومان معامله شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۲.۶ رسیده است.

آخرین قیمت لاری گرجستان

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان هم جز ثبات قیمت مسیر دیگری را پیش روی خود ندید و ۲۰۷۲۰ تومان به فروش رسید.

نرخ امروز بات تایلند

در شرقی ترین مقصد گردشگری ایرانیان؛ تایلند هم قیمت بات، واحد پول رسمی این کشور رنج بود و ۱۶۰۹ تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری بات تایلند و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۰.۰۲۷ رسید.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت رینگیت مالزی هم امروز را در حالی به پایان رساند که ۱۲۴۹۰ تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از رکود بازار و ثبات حکایت دارد و قیمت ها در حالی بسته شدند که نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 16 =